بوتاکس یک درمان موثر در چین و چروک صورت

بوتاکس یک درمان موثر در چین و چروک صورت

بوتاکس (سم بوتولینوم نوع A ) نوعی دارو است که به طور مستقیم به پوست تزریق می شود. اثر اصلی این دارو ضعف عضلانی است. این دارو می تواند پوست را سفت کند و باعث کاهش خطوط چین و چروک شود.

موارد اصلی استفاده از بوتاکس شامل موارد زیر است:

محو کردن چین و چروک های اطراف چشم
چین و چروک های پویا (چین و چروک هایی که هنگام بیان در صورت به وجود می آید ، مانند خط لبخند و خطوطی در اطراف چشم که معمولاً به عنوان خطوط پا کلاغی شناخته می شوند.)
دیستونی )یعنی انقباض غیرارادی ، مکرر و طولانی در یک عضله یا گروهی از عضلات که در شرایط خاصی ایجاد می شود).
تعریق بیش از اندازه
استرابیسموس (یعنی انحراف چشم)

تاثیر بوتاکس به طور مستقیم برای ناحیه زیر چشم بسیار مورد مطالعه قرار نگرفته است. با این حال ، اهداف کلی انجام بوتاکس یکسان هستند: سفت کردن عضلات موجود در منطقه به علت صاف شدن چین و چروک.

چگونه بوتاکس در منطقه درمانی تاثیر می گذارد؟

بوتاکس مستقیماً در زیر پوست شما اعمال می شود. در این روش به عنوان یک روش ضد پیری ، بوتاکس با سفت کردن عضلات صورت شما تاثیر خود را می گذارد. این عضلات هنگام لبخند زدن ، صحبت کردن یا خندیدن منقبض می شوند که این موضوع می تواند به مرور زمان منجر به ایجاد چین و چروک و سایر تغییرات پوستی شود. بوتاکس این اثرات را کاهش داده و پوست شما را صاف می کند.

چه انتظاری از انجام بوتاکس دارم؟

تمام تزریق های بوتاکس باید در مطب پزشک انجام شود. آنها ممكن است توسط متخصص پوست ، جراح پلاستیک یا پزشك معالج مخصوص تزریق بوتاكس انجام شود.

پزشک شما ممکن است ابتدا یک ماده بی حس کننده را در محل تزریق اعمال کند. این به کاهش درد و ناراحتی کمک می کند. سپس مقدار کمی از بوتاکس را تزریق می کند.

شاید یکی از بزرگترین مزایای بوتاکس کمبود زمان مورد نیاز برای ریکاوری بعد از تزریق باشد. از آنجا که این عمل جراحی نیست ، می توانید سریعاً به فعالیتهای عادی خود بازگردید.
به زودی نتایج بوتاکس را مشاهده خواهید کرد!

طبق گزارشات ، شما متوجه اثرات تزریق بوتاکس طی یک هفته خواهید شد. عضلات صورت شما ممکن است بعد از سه روز شروع به سفت شدن کند.

با این حال ، این تأثیرات دائمی نیستند. طبق گفته دانشکده پوستی آمریکا ، می توانید انتظار داشته باشید که نتایج درمان بوتاکس شما بین چهار تا شش ماه تاثیر داشته باشد. پس از این مدت ، اگر می خواهید نتایج تزریق های قبلی را حفظ کنید ، باید به پزشک خود مراجعه کنید.

 

 

هزینه انجام بوتاکس چقدر است؟

بر خلاف جراحی یا درمان های پوستی مانند درم ابریژن ، هزینه های مربوط به بوتاکس می تواند بسیار متفاوت باشد. این امر به این دلیل است که شما معمولاً برای هر واحد تزریق هزینه پرداخت می کنید ، نه فقط خود این روش.

آیا بوتاکس برای ناحیه زیر چشم موثر است؟

به طور کلی ، بوتاکس یک درمان موثر برای کاهش انواع خاصی از چین و چروک محسوب می شود. برخی از افراد به دنبال درمان موقت برای:

کاهش خطوط پنجه کلاغی
کاهش خطوط پیشانی
کاهش خطوط بین ابرو

بوتاکس از اواخر دهه ۱۹۸۰ برای درمان چین و چروک ها استفاده شده است. هنوز تحقیقات کافی صورت نگرفته است تا بتواند تاثیرات بوتاكس در زیر چشم را به طور مستقیم مورد مطالعه قرار دهد.

پزشک شما ممکن است ابتدا مشخص کند که چین و چروک زیر چشم شما چروک پویا است یا خطوط ریز. طبق گزارشات ، بوتاکس برای خطوط ریز بی اثر است. این روش روی چین و چروک های عمیق تر و پویا بهتر کار می کند.

عوارض جانبی انجام بوتاکس

در حالی که بوتاکس ممکن است به کاهش چروک های زیر چشم شما کمک کند اما ممکن است اثرات موقتی مانند افتادگی پلک ها و برآمدگی چربی در نزدیکی محل تزریق ایجاد کند. همچنین ممکن است کمی بعد از تزریق درد خفیفی را تجربه کنید.

سایر عوارض جانبی احتمالی تزریق بوتاکس شامل موارد زیر است:

کبودی
سرگیجه
سردردها
تورم (معمولاً درست در محل تزریق)
ضعف عضلانی موقتی

 

 

 

همچنین احتمال بروز عوارض جانبی جدی تری از بوتاکس نیز وجود دارد. با پزشک خود در مورد این عوارض جانبی نادر صحبت کنید:

تاری / دید مبهم
مشکلات تنفسی
تغییر در صدای شما ، مانند گرفتگی
عدم تقارن صورت
بی اختیاری (مسائل مربوط به کنترل مثانه)
از دست دادن کنترل عضلات در صورت
مشکلات بلع

اگر بعد از تزریق بوتاکس هر یک از این علائم را تجربه کردید ، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید. واکنش شدید به تزریقات می تواند باعث آلرژی یا علائمی مانند آسم ، کهیر و خس خس شود.

همچنین ، بوتاکس برای زنانی که حامله یا شیرده هستند توصیه نمی شود. هنوز مشخص نیست که تزریقات چه تاثیری روی کودک می گذارد.
گزینه های جایگزین برای بوتاکس

اگر نگران امنیت و یا کارآیی بوتاکس در مورد چین و چروک زیر چشم هستید ، ممکن است در مورد گزینه های دیگر با پزشک خود صحبت کنید. روش های زیادی برای کاهش چین و چروک زیر چشم وجود دارد.گزینه های جایگزین برای بوتاکس عبارتند از:

مصرف دارو
لایه برداری شیمیایی
درمان های کمپرس سرد
جراحی پلک(بلفاروپلاستی)
درمان با لیزر
کرم های ضد چروک بدون نسخه
استفاده از پرکننده های پوستی برای چین و چروک مانند پر کننده JUVEDERM

 

 

در آخر                                                           

به طور کلی ، استفاده از بوتاکس برای کاهش برخی از چین و چروک های صورت موثر است. هنوز هم تحقیقات کافی برای تعیین مزایا برای بوتاکس زیر چشم به صورت دقیق مشخص نیست. در مورد نگرانی ها و عوارضی که در این مورد وجود دارد با پزشک خود صحبت کنید تا بتوانید تمام گزینه های خود را ارزیابی کنید. آنها ممکن است بوتاکس یا شاید یک درمان ضد پیری دیگر را به شما توصیه کنند.